Marketing & Communication coördinator

Wij zijn…

Een sterk groeiende internationale fabrikant van ramen, dakluiken, koelkasten, verduisterings- en horsystemen voor campers en caravans. Horrex bestaat inmiddels ruim 33 jaar en heeft een goede marktpositie in Europa, Azië, Oceanië en Noord Amerika. De markten waarop wij ons begeven (campers, caravans, vans) zijn zeer dynamisch en bieden veel perspectief voor de toekomst. Gezien de huidige trend van het in eigen land vakantie vieren, zal het aantal mensen dat gaat kamperen alleen maar toenemen. Dit biedt enorm veel potentie om een grote groep nieuwe klanten te bedienen. Ook de toenemende populariteit van vanconversies onder jongeren zorgt voor een frisse nieuwe doelgroep. Wij leveren aan toonaangevende OEM’s, converters, wholesalers en dealers in 26 landen wereldwijd. 

 

We zijn gevestigd in Vlaardingen. Verder hebben wij vestigingen in de Verenigde Staten en China. Hier verkopen wij onze producten in samenwerking met onze agents. In Vlaardingen werken momenteel 19 mensen die zorg dragen voor Marketing & Sales, Purchasing, R&D en Supply Chain. De afgelopen jaren heeft Horrex zich toegelegd op een constante ontwikkeling van hoogwaardige nieuwe producten en productcombinaties, zowel voor onze huidige doelgroepen maar ook voor andere markten. Dit heeft al geresulteerd tot diverse startups die onder onze visie Driving Change vallen. Zo ontwerpen wij bijvoorbeeld ook compacte elektrische fietsen en Slide Outs. 

 

Onze visie voor de toekomst is niet alleen het door ontwikkelen van ons huidige portfolio binnen Horrex en de startups Clike, InnoSlide en VanCasco+, maar ook het produceren van nieuwe innovatieve producten. Zo hebben wij de afgelopen jaren ons portfolio uitgebreid met onder andere ramen, skylights en zelfs koelkasten. Hiermee willen wij ons profileren als totaalleverancier. Een marketing talent met vormgeving skills en strategisch inzicht, die deze strategieën in de praktijk kan uitvoeren.

 

Wij zoeken...

Een marketing talent met vormgeving skills en strategisch inzicht, die deze strategieën in de praktijk kan uitvoeren. 

Wij bieden...

  • een cultuur waarin je als werknemer van Horrex een hoge verantwoordelijkheid hebt en krijgt.

  • Daarnaast bieden wij jou een prettige werkomgeving met een familiaire sfeer. Jij bent er voor ons en wij zijn er voor jou. Je hebt beschikking over de pakketten uit de Adobe Creative Suite, uitstekende IT hulpmiddelen en een ruime, rustige werkplek.     

 Jij...

  • kan (visueel) communiceren als de beste.

  • kunt de visie van een bedrijf goed vertalen in een marketingstrategie.

  • bent creatief, doortastend en gemotiveerd om onze marketing naar het hoogste niveau te tillen.

  • denkt in mogelijkheden en niet in problemen. Je geeft zowel intern als extern aan hoe dingen wél kunnen.

  • bent proactief en neemt voortdurend het initiatief;

  • bent oplossingsgericht: je bespreekt nooit alleen problemen, maar komt met mogelijke oplossingen.

  • kan je taken zelfstandig aanpakken, óók wanneer je je op onbekend terrein moet begeven.

  • durft je plannen kenbaar te maken en deelt ze op enthousiasmerende wijze met je collega’s.

  • realiseert je de dynamiek van een onderneming, die opereert in een veeleisende markt en je handelt daarnaar.

  • beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed. Een goede beheersing van bijvoorbeeld Frans en/of Duits is een pré.

  • hebt een afgeronde commerciële en/of marketing gerichte MBO, HBO of universitaire opleiding.

  • bent bekend met programma’s als Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en Adobe InDesign.

  • kent de ins en outs van social media kanalen zoals Instagram en Facebook.

  • Hebt kennis over Google Analytics, Google Marketing en/of Google Console (dit is een pre).

 Wat ga je doen...

  • Een marketingstrategie ontwikkelen voor zowel Horrex als onze 3 start-ups in lijn met onze visie om een totaalleverancier te worden.

  • Promotieactiviteiten ontwikkelen en implementeren en de contacten met leveranciers hiervan onderhouden.

  • Online campagnes ontwikkelen en onze online media beheren.

  • Marktonderzoek doen, waarbij je trends en ontwikkelingen op de markt bijhoudt en op basis hiervan acties initieert.

  • Klantonderzoek doen, waarbij je per klant commerciële analyses maakt en als vervolg hiervan acties initieert.

  • Potentiële klanten op hun locatie bezoeken voor interviews.

  • Jouw commerciële analyses op regelmatige basis aan het management presenteren.

  • Halfjaarlijks meehelpen de marketingstrategie kritisch te evalueren en waar nodig aan te passen

  • Interne communicatie visualiseren.

  • Marketingmaterialen grafisch vormgeven.

  • De marketing voor nationale en internationale beurzen voorbereiden en uitvoeren.

  • Mede-kartrekker zijn bij  aanwezigheid van Horrex op nationale en internationale beurzen en hierbij het team coördineren. .

  • Stagiairs begeleiden.

Ben je enthousiast geworden en heb je zin in deze uitdaging? Reageer dan via mail of telefoon.

 

*Acquisitie betreft deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Taanderijstraat 19

3133 ET Vlaardingen
(The Netherlands)

Info@horrex.nl

T: +31(0)10-2619600

  • LinkedIn Social Icon

© 2020 by Horrex